Thursday 16 April 2015

Fast & Furious 7 Pecah Rekod Malaysia & Seluruh Dunia


Foto hype.my

Filem Fast & Furious 7 boleh dilabelkan antara karya terbaik dan mendapat sambutan luar biasa di seluruh dunia. Filem ini membuktikan ianya adalah filem terbaik pada tahun 2015 apabila mengungguli tangga teratas box-office di US dengan mengutip $800 million pada minggu kedua sahaja. Di Amerika Utara sahaja, filem ini telah berjaya mengutip keseluruhan sebanyak $252.2m menjadikannya sebagai musim terbaik dalam siri Fast & Furious.

Di negara China, ia mula ditayangkan pada Ahad lalu. Bukan sahaja filem ini pecah panggung di seluruh dunia, filem ini turut mengungguli debut sepanjang zaman paling tinggi di China dengan mengutip lebih RM253 juta pada hari pertama ditayangkan di China. Filem tersebut ditayangkan di 95,604 panggung di China dengan sejumlah 10.16 juta penonton pada hari Ahad lalu sahaja.

FF7 menjadi filem terakhir mendiang Paul Walker. Foto celebeat

Bercakap mengenai sambutan filem ini di Malaysia, menurut UIP dalam satu kenyataan (menerusi update SuriaFM )filem ini berada di tempat pertama sebagai filem terlaris dalam sejarah tayangan Malaysia. Dalam tempoh 4 hari sahaja, filem ini berjaya mengutip sebanyak lebih RM27juta di Malaysia dan berjaya mengatasi kutipan seminggu filem Avatar, X-Men : Days of Future Past. Filem ini dijangka memperoleh kutipan USD1B dalam masa terdekat ini.

Dalam perkembangan lain, kemungkinan besar siri Fast & Furious dijangka disambung ke siri-8 yang kemungkinan pengambaran dibuat di China.

Fast & Furious 7 dibintangi oleh Vin Diesel, Paul Walker (dan diganti kepada Cody Walker), Dwayne Johnson, Kurt Russel dan ramai lagi

Kredit sumber dari mstar, theguardian.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...