Tuesday 10 April 2012

MASA & SEKS..?? Fahamilah Sebaiknya..!


PAGI, petang atau malam bila waktu sesuai untuk melakukan hubungan seks? Kebanyakan pasangan lebih selesa melakukan hubungan seks pada waktu malam.
Mungkin kerana ia waktu sesuai untuk berehat dan selepas beraksi, boleh terus tidur. Bagi yang ada anak, ia waktu paling sesuai kerana mereka sudah tidur.
Sebenarnya hubungan seks boleh dilakukan bila-bila masa mengikut kehendak masing-masing. Sesetengah wanita suka melakukan pada waktu petang dan lelaki pula lebih gemarkan waktu pagi kerana ketegangan zakar lebih mantap pada waktu itu. 


sekadar gambar hiasan

Jika setiap hubungan seks menyeronokkan dan memuaskan pasangan, ia tidak menjadi masalah dan tentu bilangan sperma juga tinggi. 
Lelaki dewasa yang sihat mampu menghasilkan 70,000 sperma seminit atau 100 hingga 300 juta sperma sehari. Sperma ini tersimpan dalam penghujung salur sperma atau salur ‘Vas Deferens’. Apabila seseorang lelaki itu melakukan hubungan seks, air mani mengandungi sperma terkeluar.


sekadar gambar hiasan

Bagaimanapun, pengeluaran air mani dan sperma bergantung kepada tahap rangsangan dan keseronokan ketika melakukan persetubuhan. Air mani akan keluar dengan banyak jika tahap rangsangannya tinggi dan begitu juga sebaliknya. Kepuasan seksual sememangnya penting dalam hubungan perkahwinan. Bagi pasangan baru berkahwin, hubungan seks adalah faktor menjalin kemesraan. 

Lelaki sering klimaks awal kerana terlalu mudah terangsang. Jika anggota yang terangsang itu ditingkatkan rangsangannya, sudah tentu klimaks lebih awal. Anda dan isteri digalak bercumbu terlebih dulu dan jangan terus memasukkan zakar ke dalam faraj walaupun berlaku ereksi. 

Bagi memastikan ereksi kekal walaupun selepas berlaku ejakulasi, anda boleh melakukan teknik kemutan (seperti menahan membuang air kecil). Walaupun air mani terkeluar (ejakulasi), teruskan tusukan sambil mengemut sehingga pasangan anda klimaks dan puas.

Dominasi Lelaki : Semoga info tersebut memberi manfaat kepada para lelaki & wanita diluar sana dan bukanlah menganggap entry kali nie sebagai satu bahan yang tidak boleh dikongsi.
sumber : Kolum Doktor Sakit Tuan Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...