Sunday 8 April 2012

LELAKI & Onani..! Ganggu Kehidupan..?


Kajian mendapati individu yang melakukan onani adalah mereka yang kurang bergaul serta kurang keyakinan diri. Bagi mereka, cara melepaskan tekanan ialah dengan melakukan onani.

Kajian juga mendapati mereka yang kerap melakukan onani mudah terjebak dengan kegiatan tidak sihat lain seperti merokok, mengambil minuman keras, dadah dan seks songsang. Jadi anda boleh melihat betapa tidak baiknya perbuatan itu. 

sekadar gambar hiasan

Terjebak dengan amalan onani pasti mengganggu kehidupan harian anda, malah boleh mendatangkan tekanan pula jika anda tidak dapat melakukannya. 

Mahu tidak mahu, anda perlu mencari jalan penyelesaian sendiri atau mengurangkannya supaya aktiviti harian anda tidak terganggu. 

Perbuatan ini juga boleh mencetus masalah jika anda berumah tangga nanti. 
Segelintir lelaki dan wanita yang terikat dengan amalan onani akan mendapati mereka sukar meninggalkan perbuatan itu walaupun berkahwin. 

Ini kerana mereka rasa lebih puas dengan melakukan onani berbanding mengadakan hubungan seks dengan pasangan. 

Ini menyebabkan mereka terus bergantung dengan onani dan ia pasti boleh menjejaskan keharmonian dalam rumah tangga. 

Jika anda sukar untuk melepaskan amalan ini, anda perlu jumpa pakar psikatri untuk membantu anda dengan menjalani sesi kaunseling dan mungkin dengan ubat yang diberi boleh meningkatkan motivasi bagi mengurangkan perbuatan itu.
sumber : Akhbar Metro - Doktor Sakit Tuan


2 comments:

  1. Replies
    1. terima kasih atas kesudian Aldy Shah baca entry nie ye, semoga ilmu yang dikongsi & info2 ini memberi manfaat & berguna kepada kita

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...