Tuesday 5 August 2014

TANISHA DEMOUR Miliki Pakej Lengkap

KREDIT GAMBAR : ADIB SC

Walaupun kemenangan beliau di peringkat tertinggi sudah lebih daripada sebulan, akan tetapi bahang kehangatan kemenangan yang diraih oleh ratu cantik Malaysia, pemilik nama Tanisha DeMour yang mesra disapa Tanisha ini masih hangat dan boleh dikatakan masih belum hilang. Pertama sekali, kami di DL ingin mengucapkan jutaan tahniah buat Tanisha atas kemenangan beliau serta pasukan remaja Malaysia yang mengharumkan nama Malaysia selepas menjuarai takhta utama dalam Miss/Mister Teen International 2014 yang sudah melabuhkan tirainya sebulan yang lalu.

Ratu Cantik berumur 19 tahun ini seakan tidak percaya bahawa beliau kini adalah juara bagi Miss Teen International 2014 sekaligus menjadikan beliau wakil Malaysia pertama yang memenanginya sejak ianya diadakan 7 tahun yang lalu. “Apabila emcee umumkan  Malaysia memenangi title Miss Teen International 2014, saya betul-betul terharu dan gembira kerana dapat membuktikan bahawa saya boleh bawa pulang mahkota kejuaraan tersebut ke Malaysia”, katanya. Beliau juga tidak menjangka kemenangan akan memihak kepadanya kerana beliau lihat persaingan yang diberikan oleh peserta-peserta negara lain juga sangat hebat dan kuat.


Dalam setiap kejayaan kita, sudah tentu ada tulang belakang yang sentiasa memberikan sokongan, begitu juga dengan kemenangan yang diraih oleh gadis yang kini sedang melanjutkan pelajaran di LimKokWing University dalam Jurusan Komunikasi Massa. “Bagi saya, ibu dan bapa saya merupakan pendorong utama untuk saya terus mara ke hadapan dan tidak putus asa dalam mencapai cita-cita. Dalam masa yang begitu singkat, merekalah yang membantu melengkapkan semua persiapan dan barangan yang perlu dibawa ke pertandingan antarabangsa itu. Pada masa yang sama dalam melengkapkan persiapan sebelum dan selepas, saya menduduki peperiksaan akhir semester pertama dalam degree (mass comunication) di LKW. Ini bukanlah sesuatu yang sukar bagi saya, malah ia mengajar untuk menjadi seorang yang lebih kuat dan yakin pada diri”, balasnya penuh yakin.

Ketika ditanya pesaing terhebat pada pentas akhir tersebut, beliau pantas memberikan jawapannya. “Pandangan saya, Thailand adalah pesaing saya!, kita sedia maklum, Thailand antara negara yang punyai penyokong yang sangat ramai, lengkap bersama pakaian yang sangat cantik, tapi ia sedikitpun tidak menjatuhkan semangat saya untuk terus berjuang hingga ke akhir dan menunjukkan keyakinan diri dan bakat yang ada”. Tambahnya, selain memenangi kategori utama, Tanisha juga berjaya membawa pulang ‘Gold Medal’ bagi kategori ‘Best Self Introduction’ pada haru pertama pertandingan itu bermula.



Baginya, persiapan yang rapi amatlah penting menjelang final tersebut, beliau sangat berkerja keras untuk memastikan beliau tampil dengan yakin dan dapat mempesonakn juri arif pada malam tersebut. “Saya sentiasa mempraktiskan diri dalam percakapan semasa self-introduction, catwalk, posing, general questions, traditional costume, evening gown serta cenderahati yang perlu dibawa ke sana. Persiapan seperti ini tidak menjadi satu masalah yang besar bagi saya kerana saya banyak belajar dari luar dalam menyolek, catwalk, keyakinan diri dan banyak lagi sejak berumur 18 tahun selepas menduduki SPM”, jelas gadis yang memiliki ketinggian 179cm ini.

“Kini saya seorang Miss Teen International 2014, saya akan fokus dalam perjalanan ini untuk mendapatkan sokongan dan dorongan dari pihak dalaman dan luaran. Tambah lagi, saya juga perlu fokus dalam mempromosi serta mendapat publisiti dari pelbagai pihak kerana ini adalah title pertama yang dimenangi oleh Malaysia dan adalah sesuatu yang perlu dibanggakan oleh semua. Selain itu juga, Tanisha akan fokus dalam pelajaran serta industri modeling serta perfileman dalam masa akan datang”, ujarnya mengakhiri sesi temubual esklusif ini.


Trivia, ratu cantik yang mesra disapa Tanisha ini juga aktif dalam modeling dan acting dan mempunyai kegemaran dalam membaca, emcee, social media dan cycling.

DOMINASI LELAKI : Tahniah Tanisha daripada pihak DL ucapkan, agak gementar bagi kami untuk menemubual seorang ratu cantik yang sudah tentunya cantik dan miliki pakej yang sangat lengkap, sangat ramah dan lembut orangnya. Kami di DL ucapkan selamat maju jaya dan sentiasa berikan yang terbaik dan kekalkan corak dan lenggok diri anda sekarang. Semoga menjadi seorang yang berguna dan berjaya pada masa akan datang. Terima kasih atas sesi yang dilakukan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...