Tuesday 26 April 2016

Wakil Melaka [ZARUL ZAQWAN]





ZARUL ZAQWAN, jejaka mewakili negeri Melaka ini ingin kongsikan serba sedikit prihal negeri yang diwakilinya pada pentas Mister Planet Malaysia kali ini. Beliau juga menegaskan personaliti yang utuh dan menarik antara perkara penting bagi seseorang bergelar Mister Planet Malaysia.

MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH
“Negeri Melaka merupakan salah satu negeri yang sememangnya sinonim dengan sejarah sehingga terkenal di seluruh dunia. Melaka dimana segalanya bermula, dari menjadi sebuah tempat berteduh Parameswara sehinggalah menjadi sebuah pusat dagangan antarabangsa, malah telah diiktiraf oleh UNESCO sebagai Bandaraya Warisan Dunia. Bukan itu sahaja, bumi Hang Tuah ini telah menjadi hub sektor pelancongan yang membawa Malaysia ke mata dunia. Melaka juga merumpunkan komuniti yang berbilang kaum seperti Melayu, Cina, India, Peranakan Baba & Nyonya serta Portugis. Dari komuniti ini terhasilnya variasi masakan yang melambangkan identiti etnik masing-masing. Sebagai peneraju Bandar Teknologi Hijau, Kerajaan Negeri telah melaksanakan usaha dalam memelihara dan memulihara prasarana dana infrastruktur negeri Melaka dalam menepati kriteria status tersebut. Bangunan lama diberi nafas baru, telah dicat semula sekaligus dapat menarik minat pelancong yang hadir”.

CIRI-CIRI UNTUK DINOBATKAN SEBAGAI MISTER PLANET MALAYSIA 2016
“Pada pendapat saya, antara ciri-ciri penting yang perlu ada untuk menjadi Mister Planet Malaysia ialah berpesonaliti menarik, mempunyai sifat kepimpinan dan keyakinan diri serta sifat rendah diri dan empati”.

Kredit
Mister Planet Malaysia
Foto Arazzsrazzswill
T-Shirt : Pinopanda
Selempang Rasmi : Wan Huzairil
Make Up & Hair Do by Kahoo
Lokasi : KL Bird Park

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...