Wednesday 6 January 2016

Pia Alonzo Wurtzbach Menang Miss Universe 2015


Foto : Miss Universe

Wakil Filipina, Pia Alonzo Wurtzbach dimahkotakan sebagai Miss Universe 2015 pada penghujung Disember 2015 yang lalu. Pia Wurtzbach menewaskan 79 peserta yang lain bagi merebut mahkota kejuaraan yang diidamkan oleh gadis seluruh dunia itu. Pentas akhir Miss Universe 2015 mengalami kekecohan apabila pengacara pertandingan prestij tersebut, Steve Harvey tersilap mengumumkan nama pemenang.

Pada asalnya, mahkota Miss Universe 2015 telah diletakkan di kepala wakil Colombia, Ariadna Gutierrez, akan tetapi mahkota tersebut telah beralih ke wakil Filipina, Pia Alonzo dek kesilapan yang dilakukan oleh Steve Harvey.

Pia Alonzo menjadi wanita ketiga dari negaranya sebagai pemenang Miss Universe setelah kali terakhir Filipina mengungguli mahkota tersebut pada tahun 1973 menerusi wakilnya, Margarita Moran.

Top3 Miss Universe 2015
Winner : Philippines
1st Runner-Up : Colombia
2nd Runner-Up : USA

Tahniah kepada peserta Thailand, Aniporn Chalermburanawong dinobatkan sebagai pemenang Best in National Costume. Wakil Thailand tersebut mengenakan rekaan ‘Tuk Tuk’, salah satu simbolik di negaranya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...