Sunday 22 June 2014

Keputusan Penuh Majlis Tilawah & Menghafaz Al-Quran Peringkat Antarabangsa Ke-56 1435H/2014M


Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran Peringkat Antarabangsa Ke-56 2014 sudah melabuhkan tirainya sebentar tadi yang menyaksikan Johan Qari dan Qariah didominasi oleh peserta tuan rumah, Malaysia iaitu Ahmad Tirmizi Ali dan wakil Qariah Hanimzah Jalaluddin.  Johan ini membawa pulang  satu set jongkong emas yang bernilai RM70,000 sumbangan YaPEIM, Piala Iringan, RM40,000 wang tunai, cenderahati dan sijil penyertaan.
Dalam kategori Menghafaz Al-Quran pula, turut menyaksikan dominasi peserta Malaysia melalui kedua-dua penyertaan Hafiz dan Hafizah apabila dinobatkan sebagai Johan. Senarai penuh pemenang Majlis Tilawah & Menghafaz Al-Quran Peringkat Antarabangsa Ke-56.

Qari :
Johan : Malaysia
Naib Johan : Turki
Ketiga : Indonesia
Keempat : Brunei
Kelima : Iran

Qariah :
Johan : Malaysia
Naib Johan : Filipina
Ketiga : Brunei
Keempat : Thailand
Kelima : Singapura

Hafiz :
Johan : Malaysia
Naib Johan : Arab Saudi
Ketiga : Qatar

Hafizah
Johan : Malaysia
Naib Johan : Tunisia
Ketiga : Senegal

Naib Johan membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM15,000, cenderahati dan sijil manakala tempat Ketiga membawa pulang RM10,000, cenderahati dan sijil penghargaan. Hadiah saguhati pula, peserta membawa pulang wang tunai RM3,000, cenderahati dan sijil penghargaan.

Bagi kategori Menghafaz Al-Quran, Johan menerima wang tunai RM20,000 serta tambahan RM10,000 dari YaPEIM. Tempat kedua membawa pulang RM15,000 dan diikuti RM10,000 ditempat ketiga. Hadiah saguhati pula menerima RM3,000.

Tahniah diucapkan kepada pemenang dan peserta yang bertanding pada majlis ini. Kredit beberapa info dari page Tilawah AlQuran.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...